کاربرد های شیشه

سفارش شیشه سکوریت

شیشه سکوریت که با نام‌های شیشه ایمنی و شیشه تمپرشده نیز شناخته می‌شود، نوعی شیشه است که با فرآیندی به نام سکوریت کردن، مقاومت و استحکام آن به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. برای سفارش شیشه سکوریت لازم است اطلاعات تخصصی در این رابطه داشته باشید.

این فرآیند شامل گرم‌کردن شیشه تا دمای بالا و سپس سردکردن سریع آن است. این عمل باعث ایجاد تنش در سطح شیشه و فشرده‌شدن در هسته آن می‌شود که در نهایت منجر به افزایش مقاومت شیشه در برابر ضربه، شکستگی و حرارت می‌شود.

به‌دلیل نحوه تولید آن، هنگام شکست به‌جای قطعات بزرگ، به قطعات کوچک و ایمن تبدیل می‌شود. این نوع شکست به‌دلیل شباهت قطعات کوچه به تاس(dice) اصطلاحاً “dicing” نامیده می‌شود. این نوع شکست باعث می‌شود که شیشه سکوریت ایمن‌تر از شیشه‌های خام استاندارد باشد. به‌همین دلیل استفاده از شیشه سکوریت در محل‌هایی که استفاده از شیشه خام ممکن است ایجاد خطر نماید، بیشتر است.

نحوه تولید و سفارش شیشه سکوریت

در تولید شیشه سکوریت، ابتدا شیشه خام به اندازه موردنظر برش داده می‌شود. سپس لبه‌های تیز آن صاف و صیقل می‌شود. در مرحله بعد، شیشه در کوره تا دمای حدود 600 درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود و سپس به سرعت با استفاده از جت‌های هوای سرد خنک می‌شود. این فرآیند باعث ایجاد تنش در سطح شیشه و فشرده‌شدن در هسته آن می‌شود که در نهایت منجر به افزایش مقاومت شیشه در برابر ضربه، شکستگی و حرارت می‌شود.

اولین چیزی که باید بدانید این است که شیشه شما به اندازه مورد نظر شما بریده خواهد شد. در حقیقت، قبل از آن که فرایند سکوریت بر روی آن انجام شود، آن را برش می دهیم و تیزی‌گیری و دیاموند بر روی آن انجام می‌شود. انجام برش، سوراخکاری و… بر روی شیشه‌های سکوریت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

پس از آماده‌سازی شیشه در وضعیت خام، شامل برش، تیزی‌گیری، دیاموند، پولیش، سوراخکاری و ایجاد افکت‌های مربرط به نصب یراق، شیشه را در کوره سکوریت قرارداده و آن را سکوریت می‌نماییم. پس از اینکه شیشه شما از کوره‌های ما خارج می‌شود، برای جلوگیری از برخورد شیشه‌ها و ایجاد خط‌‌وخش با کمک چوب پنبه محافظ با فاصله در کنار هم قرار می‌گیرند. همچنین در صورت نیاز با کمک سلفون بسته‌بندی‌شده و در کنار هم بر روی قفسه‌ها قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید اندازه، شکل، ضخامت و نوع لبه شیشه خود را مشخص و در سفارش خود اعلام کنید. همچنین می‌توانید رنگ شیشه شامل سفید، دودی، برنز، آبی و… را هنگام سفارش خود انتخاب کنید.

مهمترین مزایای شیشه سکوریت

مقاومت بالا

شیشه سکوریت 5 تا 7 برابر شیشه معمولی در برابر ضربه و فشار مقاوم تر است. این امر باعث می شود تا برای استفاده در مکان هایی که احتمال ضربه خوردن شیشه زیاد است، مانند درب ها، پنجره ها، ویترین ها و نرده ها ایده آل باشد.

ایمنی

در صورت شکستن، شیشه سکوریت به جای تکه های بزرگ و خطرناک، به قطعات ریز و بی خطر تبدیل می شود. این امر خطر جراحت را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و آن را برای استفاده در مکان هایی که کودکان یا افراد مسن حضور دارند، ایده آل می کند.

مقاومت در برابر حرارت

شیشه سکوریت می تواند تا سه برابر بیشتر از شیشه معمولی گرما را تحمل کند. این امر باعث می شود تا برای استفاده در مکان هایی که در معرض گرمای شدید یا تغییرات ناگهانی دما قرار دارند، مانند نزدیک اجاق گاز، شومینه یا پنجره های رو به آفتاب ایده آل باشد.

عایق صدا و حرارت

شیشه سکوریت می تواند به طور موثری از ورود صدا و گرما به داخل خانه شما جلوگیری کند. این امر می تواند به کاهش مصرف انرژی و ایجاد فضایی آرام تر و راحت تر در خانه شما کمک کند.

 

 

اگر به دنبال راهی برای افزایش امنیت و زیبایی خانه خود هستید شیشه سکوریت بهترین انتخاب برای شماست! این نوع شیشه تا چندین برابر شیشه معمولی مقاوم تر است و در برابر ضربه، فشار و حرارت بسیار مقاوم است.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

پاسخ دهید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای اجباری مشخص شده اند *